Top of Form
منار : ألووووو دكتور فوزي .. هل تسمعني .. حوّل
Bottom of Form
منار : ألووووو دكتور فوزي .. هل تسمعني .. حوّل
Bottom of Form
فوزي بيترو : ألو مين هناك .. منار أهلا منار إنتِ فين ؟ الساخر ورواد الساخر اشتاقوليك
منار : أنا هناك يا دكتور
فوزي بيترو : و هناك دي تطلع فين ؟ و يروحولها ازاي ؟
منار : اركب أسانسير الملتقى و أول ما توصل السطح .. حتلاقي باراشوت .. نط فيه حتلاقي نفسك هناك
فوزي بيترو : و أنت هناك بتهببي أيه ؟
منار : أنا حاجزة طابق في القانوني و صومعة في الأسلامي و كرسي عند عمو فكري .
فوزي بيترو : و كان لازمته أيه ؟ وليه النكد ده
منار : عشان الفصل بين القوات يا دكتور .. و كلام في سرك سمعت أن القوات حتحول الأسلحة لقصائد عنقودية و نصوص ذرية
و بتقول مش أحنا اللي ينضحك علينا
فوزي بيترو : ارجعي يا منار ارجعي .. أنا عندي فوبيا من الأماكن المرتفعة وفوبيا على وزن لوبيا وانا محبش الكوسا .
منار : خايفة ارجع أعلق بين هنا و هناك
فوزي بيترو : لا متخافيش لو علقت حعمل لك عملية خلع و اسحبك متل الشعرة من العجين . الخلع لعبتي يا منار خلي قلبك حديد
منار : لا يا دكتور أنا في عرضك .. أنت آخر عملية عملتها بدل ما تخلع ضرس المريض خلعت راسه .. و أنا مفيش عندي غير راس واحدة
فوزي بيترو : ماشي يا منار .. الله يسامحك . الراجل الي خلعتله راسه كان مخه مسوس . طب قوليلي أعمل إيه دِلْوك ؟
منار : أنا شايفة أننا نعمل ( ثقب ) بين الملتقيين .. زي ثقب الأوزون كدة .. و نراقب الأوضاع و أول ما تحصل انفجارات .. نهرب على طول
فوزي بيترو : يا دي النيلة . أحفر تاني ؟ أنا زهت من الحفر والي بيحفروه . أناعامل مخبأ في الساخر عشان الظروف اللي زي دي
منار : لا يا دكتور .. حتى الساخر ملغم .. أنت مش ملاحظ و لا أيه ؟
دكتور فوزي : هو ملغم وبس ، ده يا منار الي بيدخلوه متزنرين بأحزمة ناسفة . خلاص نعمل نفق عشان وقت ما تحصل الحرب
نقول يا فكيك على تنزانيا أو مالطا إيش رأيك بجزر القمر ؟.. أحنا مالنا و مال الحروب و الزلازل . دحنا غلابة بتوع ربيع
منار : فكرة روعة يا دكتور .. بس خد بالك أنت اللي حتحفر .. أنا لا ممكن لا ممكن أبوظ أظافري أبداا
دكتور فوزي .. دكتور فوزي .. رحت فين .. الخط قطع و لا أيه ؟؟؟
منار : أنا هناك يا دكتور
فوزي بيترو : و هناك دي تطلع فين ؟ و يروحولها ازاي ؟
منار : اركب أسانسير الملتقى و أول ما توصل السطح .. حتلاقي باراشوت .. نط فيه حتلاقي نفسك هناك
فوزي بيترو : و أنت هناك بتهببي أيه ؟
منار : أنا حاجزة طابق في القانوني و صومعة في الأسلامي و كرسي عند عمو فكري .
فوزي بيترو : و كان لازمته أيه ؟ وليه النكد ده
منار : عشان الفصل بين القوات يا دكتور .. و كلام في سرك سمعت أن القوات حتحول الأسلحة لقصائد عنقودية و نصوص ذرية
و بتقول مش أحنا اللي ينضحك علينا
فوزي بيترو : ارجعي يا منار ارجعي .. أنا عندي فوبيا من الأماكن المرتفعة وفوبيا على وزن لوبيا وانا محبش الكوسا .
منار : خايفة ارجع أعلق بين هنا و هناك
فوزي بيترو : لا متخافيش لو علقت حعمل لك عملية خلع و اسحبك متل الشعرة من العجين . الخلع لعبتي يا منار خلي قلبك حديد
منار : لا يا دكتور أنا في عرضك .. أنت آخر عملية عملتها بدل ما تخلع ضرس المريض خلعت راسه .. و أنا مفيش عندي غير راس واحدة
فوزي بيترو : ماشي يا منار .. الله يسامحك . الراجل الي خلعتله راسه كان مخه مسوس . طب قوليلي أعمل إيه دِلْوك ؟
منار : أنا شايفة أننا نعمل ( ثقب ) بين الملتقيين .. زي ثقب الأوزون كدة .. و نراقب الأوضاع و أول ما تحصل انفجارات .. نهرب على طول
فوزي بيترو : يا دي النيلة . أحفر تاني ؟ أنا زهت من الحفر والي بيحفروه . أناعامل مخبأ في الساخر عشان الظروف اللي زي دي
منار : لا يا دكتور .. حتى الساخر ملغم .. أنت مش ملاحظ و لا أيه ؟
دكتور فوزي : هو ملغم وبس ، ده يا منار الي بيدخلوه متزنرين بأحزمة ناسفة . خلاص نعمل نفق عشان وقت ما تحصل الحرب
نقول يا فكيك على تنزانيا أو مالطا إيش رأيك بجزر القمر ؟.. أحنا مالنا و مال الحروب و الزلازل . دحنا غلابة بتوع ربيع
منار : فكرة روعة يا دكتور .. بس خد بالك أنت اللي حتحفر .. أنا لا ممكن لا ممكن أبوظ أظافري أبداا
دكتور فوزي .. دكتور فوزي .. رحت فين .. الخط قطع و لا أيه ؟؟؟
Bottom of Form
فوزي بصوت مخنوق : الحقيني يا منار . اتصلي مع جمعيات حقوق الإنسان . العميد فين والعمدة فين . مش إنتي محامية وبونيف محامي ؟
وعبد العزيز كمان محامي ؟ إلبسوا روب المحاماه ودافعوا عن الغلبان فوزي . مسكوه بتهمة خرم طبقة الأوزون .
منار منار يا ترى انت فين يا منار ؟ مسكوكي متلي . نستاهل وخلّي هنداوي يشمت فينا .
فوزي بصوت مخنوق : الحقيني يا منار . اتصلي مع جمعيات حقوق الإنسان . العميد فين والعمدة فين . مش إنتي محامية وبونيف محامي ؟
وعبد العزيز كمان محامي ؟ إلبسوا روب المحاماه ودافعوا عن الغلبان فوزي . مسكوه بتهمة خرم طبقة الأوزون .
منار منار يا ترى انت فين يا منار ؟ مسكوكي متلي . نستاهل وخلّي هنداوي يشمت فينا .
( تم دمج حواري مع حوار دكتور فوزي)
تعليق